«Воскобовичтің ойындары. Воскобовичтің ойын технологиясын балабақшаның оқу процесінде қолдану». Шебер-сынып «В.В. Воскобовичтің дамып келе жатқан ойындары»

Кумарбаева Асель

«Алматы облысы білім басқармасының

Қаратал ауданы бойынша білім бөлімі»

мемлекеттік мекемесінің «№97 балабақшасы»

мемлекеттік коммуналдық өазыналық кәсіпорыны

Педагог-психолог

Өмірбаян

Вячеслав Вадимович Запорожьеде дүниеге келген. Ол мектеп жылдарын Херсонда өткізді, сол жерден Ленинградқа (қазіргі Санкт-Петербург) барды, сонда Политехникалық институтты инженер-физик мамандығы бойынша бітірді. Екі жыл әскери қызметте болғаннан кейін ол туған жеріне оралды. Физикадан басқа, оның параллельді хоббиі болды — ол бардтық қозғалысқа қатысты: ол поэзия, музыка, ән жазды, әр түрлі жерлерде өнер көрсетті.

Вячеслав Вадимович Воскобовичтің өзі мойындайтынындай, өзінің балалары мен ұлдары оны педагогикаға «жетелеген». 90-жылдардың басында В.Воскобовичтің техникасы дүниеге келді. Вячеслав Вадимович Санкт-Петербургтегі семинарларға шақырылды.

1993 жылы Краснодар қаласында алғашқы көшпелі семинар өтті.

90-жылдардың басында Вячеслав Вадимович Воскобович ойындар шығаратын компания ұйымдастырды. Қазіргі уақытта бұл Воскобовичтің «Developing Games LLC» — ойындар мен нұсқаулықтардың жалғыз өндірушісі; ересектерге арналған екі дискі ән жазды.

«Дарынды адам кез-келген нәрсеге қабілетті» деп бекер айтпайды.

Воскобовичтің тәрбиелік ойындарының сипаттамалары:

  1. Көпфункционалдылық

Әр ойында сіз көптеген білім беру және тәрбиелік міндеттерді шеше аласыз. Өзі білмеген нәресте сандарды немесе әріптерді біледі; түсін, формасын таниды және есте сақтайды; қолдың ұсақ моторикасын жаттықтырады; сөйлеуді, ойлауды, зейінді, есте сақтауды, қиялды жақсартады.

  1. Ойынға қатысушылардың кең ауқымы

Сол ойын үш және жеті жастағы балаларды, кейде тіпті жоғары сынып оқушыларын қызықтырады. Бұл мүмкін, себебі онда кішкентайларға арналған бір-екі сатылы жаттығулар да, ересек балаларға арналған көп сатылы күрделі тапсырмалар да бар.

  1. Керемет «кесу»

Балаларға арналған ертегі сюжеті әрі қосымша мотивация, әрі делдалдық оқытудың моделі болып табылады. Жігіттер төртбұрыштармен, үшбұрыштармен және трапециямен емес, мұзды көлдің мұзымен және Юка өрмекшісінің түрлі-түсті өрмелерімен ойнауға қуанышты, тұтас пен бөліктің байланысын игермей, кереметтер гүлінің құпияларын бірге шешеді Kid Geo. Жаңа, ерекше әрдайым балалардың назарын аударады және есте жақсы сақталады.

  1. Шығармашылық

Ойындар балаға жоспарларын шындыққа айналдыруға мүмкіндік береді. «Ғажайып жұмбақтар», түрлі-түсті «өрмекші торлар» «Геоконт», икемді «Ойын алаңы» бөлшектерінен көптеген қызықты нәрселер жасауға болады. Автокөліктер, ұшақтар, кемелер, көбелектер мен құстар, рыцарьлар мен ханшайымдар — бүкіл әлем! Ойындар балаларға ғана емес, ересектерге де шығармашылықпен айналысуға мүмкіндік береді.

  1. Құрылымдық элементтер

Әр ойынның өзіндік ерекше дизайн элементтері бар. Geoconte-де бұл динамикалық «серпімді диапазон», «ойын алаңында» қаттылық пен икемділік, «Мөлдір квадратта» мөлдір емес бөлігі бар мөлдір табақ, ал «Cord-entertainer» -де шілтер және блок.

3-7 жастағы балалардың интеллектуалды және шығармашылық дамуына бағытталған «Ойын ертегі лабиринттері» ойынының технологиясын (авторлары Воскобович В.В., Харко Т.Г.) дамыту үшін әдістемелік қолдау жасалды. Технологияны педагогика ғылымдарының докторы, Балалық шақ институты мен Ресей мемлекеттік педагогикалық университетінің мектепке дейінгі педагогика кафедрасының профессоры қарастырды. А.И. Герцен М.В. Крулехт және педагогика ғылымдарының кандидаты, балалық шақ институты мен Герцен атындағы Ресей мемлекеттік педагогикалық университетінің мектепке дейінгі педагогика кафедрасының доценті Полякова М.Н. Технологияның ерекшелігі — мекеме жұмысын қайта құрудың, әдеттегі өмір салтын бұзудың және жаңасын салудың қажеті жоқ. Технология өмірдің бұрыннан таныс ырғағына және жүзеге асырылып жатқан бағдарламаның білім беру міндеттеріне органикалық түрде енеді.Бұл технология бойынша жұмыс жасайтын мектепке дейінгі мекемелерде баланы жағымсыз эмоциялар тудырмайтын жайбарақат, көңілді, интеллектуалды және шығармашылық атмосфера қоршап тұрады. Жіңішке жіптерден тоқылған шілтер тәрізді, ол сыртқы көріністерді сезінуден, егер балалар оның көріністері ересектерден жағымсыз баға алмайтынын білсе және оның шығармашылық қабілеттерін ересектердің қолдауы арқасында ішкі еркіндік пен еркіндік сезімдерінен тоқылады. талпыныстар.

Технологияның негізгі принциптері

Ойын және ертегі. «Ойынның ертегі лабиринттері» технологиясының бірінші қағидасы — мектеп жасына дейінгі балаларды ойынға үйрету. Оның ерекшелігі — бұл ойында баланың оқу процесі іс жүзінде құрылады. «Ойынның ертегі лабиринттері» — бұл белгілі бір сюжетті (ойындар мен ертегілер) жүзеге асыру арқылы ересек адамдар мен балалардың өзара әрекеттесу формасы. Сонымен қатар, ойын мазмұнына тәрбиелік міндеттер кіреді.

Әдістемелік ертегілер қосымша ойын мотивациясын тудырады. Сұрақтар, тапсырмалар, жаттығулар, тапсырмалар жүйесі олардың сюжеттеріне органикалық түрде енеді. Бұл өте ыңғайлы — ересек адам ертегі оқиды, бала оны тыңдайды және сюжет барысында сұрақтарға жауап береді, есептер шығарады және тапсырмаларды орындайды.

Ақыл. Воскобович технологиясының екінші қағидасы — осындай а ойын әрекеттері, нәтижесінде зейін, есте сақтау, қиял, ойлау, сөйлеудің психикалық процестері дамиды. Ойындардың үнемі және біртіндеп күрделенуі («спираль түрінде») оңтайлы қиындық аймағында балалардың белсенділігін сақтауға көмектеседі. Әр ойында бала әрқашан қандай-да бір «объективті» нәтижеге қол жеткізеді.

Мектеп жасына дейінгі балалардың интеллектісін дамытуға көп көңіл бөлінуі кездейсоқ емес. Бұл жаста олар әдетте ауызша, яғни «жинақталған» ақыл-ойды дамытады. Анам балаға кітап оқиды, онымен энциклопедияларға қарайды, мұражайларға апарады. Нәтижесінде ол көп нәрсені біледі, көп естіді. Мектеп мұғалімдері бұл жігіттерді «дайындалған» деп атайды. Бірақ мұндай балалардың болашақта жақсы оқитына кепілдік жоқ. Ал вербалды емес, яғни «туа біткен» интеллект, олар нашар дамыған болуы мүмкін. Туа біткен интеллект дегеніміз не? Бұл зейіннің психикалық процестері, талдау қабілеті, синтез, себеп-салдар байланыстарын қалыптастыру, ұсақ моторикалар, есте сақтау. Воскобовичтің ойындары, ең алдымен, оларды дамытуға бағытталған, ал «Ойынның ертегі лабиринттері» технологиясының тұжырымдамалық ережелерінің бірі — балалардың ауызша емес интеллектісін дамыту.

«Ойынның ертегі лабиринттері» технологиясының авторлары балалардың ерте мәжбүрлі дамуын қолдаушылар емес. Барлық материалдар сезімтал, яғни оларды ескере отырып, мектеп жасына дейінгі балалардың қабылдауы үшін ең қолайлы психологиялық сипаттамалары.

Құру. «Ойынның ертегі лабиринттерінің» үшінші қағидасы — мектеп жасына дейінгі балалардың ерте шығармашылық дамуы. Ойын шығармашылықтың көрінуіне жағдай жасайды, баланың шығармашылық қабілеттерін дамытуды ынталандырады. Ересек адам бұл табиғи қажеттілікті балаларды біртіндеп ойын әрекетінің күрделі түрлеріне тарту үшін қолдана алады.

Дамушы орта — күлгін орман

Шын мәнінде, бұл дамып келе жатқан сенсомоторлы аймақ. Ол фанерадан, кілемнен жасалған, қабырғаға боялған, матадан жасалған. Бала мұнда өз бетінше әрекет етеді: ол ойнайды, салады, алған дағдыларын жаттықтырады бірлескен іс-шаралар ересек адаммен. Күлгін орманда ертегі кейіпкерлері бар.

Әр ойын Күлгін орманда белгілі бір аумақты алады және өзіне тән сипатқа ие:

«Геоконт» ойыны — Алтын жемістердің керемет шыны, кейіпкерлері — Kid Geo, Raven Meter, Spider Yuk, Өрмекші Ромбик, Плюсик, Сұрақ, Фантик, Рэй.

«Геоэвизор» ойыны — Сиқыр мектебі, кейіпкерлері — Околесик, Гномес Бөлу-Біріктіру, Аз-Аз, Бұралу-Айналу, Көріну-Жойылу.

«Воскобович алаңы» ойыны (екі түсті) — Алтын жемістердің ғажайып плейері, кейіпкерлері — Қарға метр.

«Воскобович алаңы» ойыны (төрт түсті) — Алтын жемістердің керемет глеясы, кейіпкерлері — Дион, Дван, Трин.

«Мөлдір алаң» ойыны — Мұз көлі, кейіпкерлері — Мұз көлін сақтаушы, Kid Geo, Raven Meter, Invisible Vsyus.

«Мөлдір нөмір» ойыны — Сандық цирк, кейіпкерлері — Магноликалық.

«Математикалық себеттер», «Санақ пойызы» ойындары — цифрлық цирк, кейіпкерлер Магнолия, Кірпі, Екі, Қоян, Үш тышқан, Төрт егеуқұйрық, ит бес, мысық алты, крокодил жеті, маймыл сегіз, түлкі тоғыз.

«Игровизор» жиынтығы — Құмырсқалар елі, кейіпкерлері — Околесик, Мурана патшайымы және оның азаматтары, Мурашик құмырсқасы.

«Табыт» жиынтығы — кілемшелер, Лопушок және Катерпиллар Фифа кейіпкерлері.

«Ғажайып кресттер», «Ғажайып ұялар» ойындары — Керемет аралдар, кейіпкерлері — Ара Жужа, Тимошка Киттенок, Каррчик Галчонок, Мишик Аюы, Crab Crab.

«Ғажайып гүл» ойыны — Ғажайып гүлдер плейері, кейіпкерлері — Kid Geo, қыз Долка.

«Теремки Воскобович» ойыны — сөйлейтін попугаялар қаласы, кейіпкерлері — Джестер Арлекин, Орлекин, Урлекин, Ырлекин, Эрлекин, Ярлекин, Эрлекин, Юрлекин, Ирлекин, Эрлекин.

«Конструктор» ойындары — сөйлейтін попугаялар қаласы, кейіпкерлері — Enik және Banik попугаялары.

«Әріптер дизайнері», «Корд-сауықшы» ойындары — Сандық цирк, кейіпкерлері — Филемон Коттерфилд.

«Логотипті» ойындар — кейіпкерлер — Леп белгісі.

Сіз бұл кейіпкерлерді әр ойын үшін ертегі-әдістермен кездестіресіз.

Ойындардың мысалдары.

  1. «Теремки Воскобович» — негізгі даму. Текше бар, теремок бар. Текше үйге салынған — слог алынады. Мұндай құрылыс балаларға дыбыстардың буында бірігу принципін түсінуге көмектеседі. Теремки текшелерімен біріктіріліп, сөздер жасалады. Барлығы жиынтықта 12 текше, 12 теремков бар — өте ықшам, ыңғайлы дизайн.

Мақала шеңберінде барлық ойынды сипаттау мүмкін емес. Тек екі текшеге тоқталайық — көгілдір және жасыл, оқуды үйренудің бірінші кезеңінің текшелері деп аталатындар. «Көк» және «жасыл» түстер — дауыссыз дыбыстың жұмсақтық пен қаттылықтың нышандары — кейінірек балаларға нұсқау болады. Осы текшелердің бес жағында не бар? Жұптар: хат және оның бейнесі. Мұнда әзілкеш А әрпін көрсетеді, оның аты — Арлекин. Егер қалжыңбасушы О әрпін білдірсе, онда оның аты — Орлекин. Ал егер сіз оны болжасаңыз? — Урлекин. Алтыншы жағында хат орналасқан жерде ишарат бар. Ярлекин, Ырлекин, Юрлекин және т.б. — ертегі кейіпкерлері, олар балаға танысынан гөрі уақытты қызықтырады.

Кейіпкерлер, текшелердің түсі, камералар, әріптер, камералардың жанындағы биіктік, терезелердің пішіні, тыйым салынған жұлдыздар, тотықұс Эник және тағы басқалар — мұның бәрі бастапқыда Теремкиде қойылған ойын сәттері. .

«Теремки» ойын құралын мектеп жасына дейінгі балалармен де, мектеп оқушыларымен де қолдануға болады.

  1. «Хат конструкторы». Оның модуль элементтерінен алфавиттің кез-келген әрпін қосуға болады. Мұндай құрылыс балаға хаттың моторлық бейнесін есте сақтауға және болашақта Р мен N, B және V, C және O-ны шатастырмауға көмектеседі.
  2. 1 және 2 оқулары… Оқу ойындары. Бала бұрыштарды кезек-кезек иіп, әр түрлі сөздерді қабылдайды. Шағын «патчта» 4 сөз оқылады, ал ойында — жүзден астам.
  3. «Табыт» кілемі,арқандар (төсенішке «жабысқақ»). Мектепке дейінгі мекемелерде кең таралған білім беру ойын кешені — кілем принтері фланелеграфты ауыстырады. Кілем әр түрлі тапсырмаларды ойын түрінде шешуге мүмкіндік береді.

Ертегідегі түрлендіру операторының «жұмысының» шағын мысалы:

«Орманда екі ағаш өсіп жатты — біреуі биік, екіншісі аласа. (Ұзын және қысқа арқанды кілемшеге бір-біріне жақын орналастырамыз). Биік ағаш мақтанғанды \u200b\u200bұнататын: «Мен ең биік ағашпын. Мен ең мықтымын. Аласа ағаш биік ағаштың көлеңкесінде күрсініп, үнсіз тұрды. Жел ашатын адам әйтеуір сол ормандарда жүрді. Ол қандай ағашты көрді? Жоғары. Ол оны жан-жаққа бұра бастады (кілемшеде көрсетілген). Соңында ағаш сынып, аласа тамырдың тамырына жығылды (біз I әрпін алу үшін ұзын арқанды бүгіп аламыз). Биік ағаштың айқайлай алған соңғы сөзі: «Көмектес және-мен-мен …». Ұзақ, ұзақ уақыт бойы соңғы дыбысты орман жаңғырығы көтерді ». Қандай дыбыс? — І дыбыс. Ал біз қандай әріп құрастырдық? — І хат.Дыбыс пен әріп — ертегі арқылы, сурет арқылы, балалардың қолдары арқылы.

  1. GEOCONTқарапайым деп аталады — қалампырдан тұратын планшет. Қалампырлар арқылы түрлі-түсті серпімді белдеу геометриялық фигуралардың контуры алынатындай етіп созылады. Тапсырмалар балалардың жасына байланысты әр түрлі:

Кішкентайлар өздерінің геометриялық фигураларын жасайды,

Егде жастағы мектеп жасына дейінгі балалар фигураны үлгі бойынша «созады».

Рас, геометрия сөзі байыптылықты тудырады, сондықтан балалар үшін бұл Кид Гео, Кроу Метр және Слава ағай туралы ертегі.

Ойынды нағыз викторинаға айналдыруға болады: егер бала сұраққа дұрыс жауап берсе, онда кедергі (алаңға созылған серпімді жолақ) жойылып, әрі қарай ойнауға жол ашады.

  1. Воскобовичтің алаңы — Клондайк Солитери, Мәңгілік Оригами, үйеңкі жапырағы — мұның бәрі Воскобович алаңының синонимдері. Бұл өте қарапайым көрінеді: үшбұрыш төртбұрышты мата негізіне жабыстырылған. Бір жағынан — қызыл, екінші жағынан — жасыл.

Квадратты әртүрлі пішіндерге бүктеуге болады: балалар жасыл төбесі бар үйді немесе қызыл орамдағы кәмпитті оңай жасай алады, ал үлкен балалар үйде жасырылған геометриялық пішіндерді ажырата алады. Трапеция анасы, әкесі Төртбұрыш және атасы Төртбұрыш балаға мәселелерді шешуге көмектеседі. Қосымша опциялар — 1.000.000 (!).

Көптеген мектепке дейінгі мекемелер күлгін орман түрінде «тік» дамытушы ортаны құрайды. Шын мәнінде, Күлгін орман — бұл сенсорлық қозғалыс бұрышы, онда бала өз бетінше әрекет етеді: ересек адаммен бірлескен іс-әрекетте алған дағдыларын ойнайды, салады, машықтандырады; зерттеумен, экспериментпен айналысады.

Үйде сіз күлгін орман түрінде емес, дамушы ортаны жасай аласыз және жасай аласыз. Бұл ойындарды авторлық құқық туралы ертегілерсіз ойнауға бола ма? Әрине болады. Ересектерге баланың назарын ойынға аударудың өзіндік жолын анықтау керек. Бүгінгі күні «Воскобовичтің дамып келе жатқан ойындары» логотипімен ондаған ойындар, оқу құралдары, ойын дамыту кешендері ұсынылған.

Әдебиеттер тізімі.

«Мектеп психологы» газеті, No3, 2000, Мәскеу

«Мектеп психологы» газеті, No 5 — 6, 1998, No 16, 1999, Мәскеу

«Ана мен бала» журналы, No2, 2005, Мәскеу

Веб-сайт www.umka.by.

Веб-сайт www.mama.ru

Веб-сайт www.deti.domateplo.ru

 

 

Читайте также:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *