Көбейту және бөлу амалдарын орындауда 0-дің және 1-дің қасиеті.
ҚМЖ
Тақырыбы: Көбейту және бөлу амалдарын орындауда 0-дің және 1-дің қасиеті. | Мұғалімнің аты-жөні: Темирбаева Ж.Т. | |||||
Оқу мақсаттары | 3.1.2.2. Көбейту және бөлуді орындауда 0 мен 1 сандарының қасиеттерін қолдану; санды 0 санына бөлуге болмайтынын білу
3.2.1.4. Санды 0-ге көбейту, 0-ге бөлуге болмайтын жағдайларды әріпті теңдік түрінде: a∙0 = 0; a 0 көрсету. |
|||||
Сабақтың мақсаттары | Барлық оқушылар: | |||||
көбейту және бөлуді орындауда 0 мен1 сандарының қасиеттерін қолдану; санды 0 санына бөлуге болмайтынын білу. | ||||||
Бірқатар оқушылар: | ||||||
Есептеуді тиімді ету үшін көбейтудің ауыстырымдылық қасиетін қолданады. | ||||||
Кейбір оқушылар: | ||||||
Санаудың тиімді әдістерін түсіндіру. | ||||||
Тілдік мақсаттар
|
Дағдыларын дамыту:
көбейту және бөлуді орындауда 0 мен 1 сандарының қасиеттерін қолдану; санды 0 санына бөлуге болмайтынын білу. Пәндік лексика және терминология: Амалдың қасиеттері, амалдың ауыстырымдылық қасиеті. |
|||||
Сабақта диалог/жазу үшін пайдаланылатын тіл.
Талқылау: |
||||||
1-ге көбейту мен бөлу ережесін құрастыр.
Көбейтудің ауыстырымдылық қасиетінің мәнін түсіндір. |
||||||
Жазылым: | ||||||
Өрнектерді жазу. | ||||||
Тірек білім, білік, дағдылар | Көбейту және бөлу амалындағы 1-дің қасиеті. | |||||
Жоспар | ||||||
Жоспарланған уақыт | Барысы | Қоры | ||||
0-3 |
Ынталандыру.
Оқушылар оқулықтағы 1-тапсырма бойынша тәжірибелік жұмысты орындайды. Мұғалім балалар қандай қазақ ақындарын білетіндерін, оларға авторлардың аты-жөні мен өлеңдерін оқуды, қай автор қандай өлең жазғанын сұрайды. Мұғалім тапсырма шартын оқуды ұсынады. Оқушылар мәндері ұқсас теңдіктерді тауып, қай автор қандай өлең жазғанын біледі. |
Сандар жазылған қима қағаздар | ||||
4-6 |
Өзектендіру.
Мұғалім мына өрнектер нені білдіреді деп сұрайды? 3 ⋅ 3 Оқушылар, бұл 3 рет 3-ті алу, яғни, 3 цифрын 3 рет қосу (3 + 3 + 3) деп жауап береді. 4 ⋅ 5? –5 рет 4-і, яғни, санды бес рет қосу 4 (4 +4 +4 +4 +4). |
Оқулық. | ||||
7-11
|
Мақсат қою (мәселелі жағдаят)
Есептеу: 4 · 1 = 7 : 7 = 8 : 1 = 9 : 9 = 0 · 6 = 8 · 0 = 0 : 5 = 5 : 0 = – Барлық жазылған мысалдарды шығардыңыздар ма? – Қай мысал бірінші рет кездесті? (Нөл санымен көбейту және бөлу амалдарын орындадыңыздар ма?) Оқушылар оқулықтағы 2-тапсырманы орындайды. а) пунктінде 0 санын 5-ке және 0 санын 3-ке көбейту керек. Мәселелі жағдай туындайды. |
Оқулық. | ||||
12-29
|
Жаңаны ашу.
Мәселелі жағдайды шешу үшін мұғалім сұрақтарға жауап беруді ұсына отырып, жұмыс жоспарын құрады. Көбейтуді қосумен алмастырып, осы өрнектің мәнін табайық. 0 · 6= 0+0+0+0+0+0 = 0. Қандай нәтиже шығаруға болады? 0-ді санға көбейткенде 0 шығады. 8 · 0 = … Көбейтудің ауыстырымдылық қасиетін қолданып, осы өрнектің мәнін табамыз. 8·0 = 0·8 = 0 – Қандай нәтиже шығаруға болады? Нөлді санға көбейтсе нөл шығады. Алған білімімізді пайдаланып, 0:5 өрнегінің мәнін табайық. Алдыңғы алған мәліметтермен байланыс орнату. – Қандай ұсыныстарыңыз бар? 0 : 5=0 0 : 5=5 – Дұрыс шешімді қалай табуға болады? – Бөлуді қалай тексереміз? Қандай амалмен байланысты? (көбейтумен). Есепті тексере аламыз ба? 0 : 5 (5-ке көбейткенде 0 шығатын санды табу керек.) х·5 = 0 Бұл сан 0. Яғни, 0 : 5 = 0. Өз мысалдарыңызды келтіріңіздер. – Енді қандай ереже құрастыруға болады? 0-ді санға бөлсек, 0 шығады. 0 : а = 0. Оқулықтың 2- (а) тапсырмасы бойынша жұмыс жалғасып жатыр: –0-ді 5-ке көбейту деген не? – Егер 0 санын 5 рет қосса, қанша шығады? – Қандай нәтиже шығаруға болады? 0⋅ 3 өрнегі мен (ә) пунктінің тапсырмасын оқушылар өз беттерімен шешеді. Оқушылар егер көбейткіштің бірі 0-ге тең болса, өрнектің мәні 0-ге тең, егер 0-ді санға бөлсе, 0 шығады, көбейткіштің бірі 0-ге тең және 0-ді санға бөлуде де 0 шығады, әріпті теңдікті жазамыз. Нәтиже: Нөлді кез келген санға бөлсең нөл шығады.
ЕСІҢЕ САҚТА, нөлге бөлуге болмайды!
— Неге нөлге бөлуге болмайды? Мысалы кез келген санды 0-ге бөліп көрейік: 5:0. Қанша шығады? Өз жауабыңызды дәлелдеңіз. (0-ге бөлгенде, мысалы, 6 санын немесе басқа санды, 0-ден басқа санды таба алмайсыз, 6 не басқа сан шығатын, яғни тексеру мүмкін емес. Балалар дәптердегі тапсырманы бағалау критерийлерімен орындайды. Мен: — 0 мен 1-дің қасиетін көбейту мен бөлу амалдарын орындағанда қолданамын; — 0-ге бөлуге болмайтын жағдайды анықтау; — Санды 0-ге көбейту қасиетін әріпті теңдік түрінде ұсыну: a∙0=0; санды 0: a 0-ді бөле алмаймыз. Түсіндіре отырып алғашқы бекіту. 4-тапсырманы оқушылар жұптасып орындайды. |
Оқулық, дәптер | ||||
30-40
|
Өткенмен жұмыс
Мұғалімнің таңдауы бойынша оқулықтағы 5, 7-тапсырманы орындау. |
Оқулық, дәптер. | ||||
40-45 | Рефлексия.
Мұғалім оқушыларға сөйлемдері аяқталмаған үлестірмелі қима қағаз таратады, оқушылар жалғасын жазады: – Сабақтағы атқарған істегі сіздің мақсатыңыз? … – Мақсатыңызға жеттіңіз бе? Дәлелдеңіз. … – Жүздіктер туралы не білдіңіз? … Оқулықтағы үй тапсырмасы үшін ұсынылған 6-тапсырма жаңа тақырыпты пысықтау үшін міндетті болып табылады. Тапсырмалардың басқа бөлігі балалардың сабақтағы тапсырмаларды орындау деңгейлерін ескеріп саралап беріледі. |