Mixture.Solution and solvent

 

Мұғалімнің аты-жөні:        Абилова М.Б
Сынып: /Grade
Күні: /  Date
Сабақтың тақырыбы:

The theme of the lesson:

Mixture.Solution  and  solvent
Сабақтыңмақсаты

 Lesson objectives:

•          To give students information about mixture, solution  and  solvent

•           Teach students to use  terminology in practical  work

Бағалау критерийі

Еvaluation сriteria

Терминологияны  іс-жүзінде  қолдана білу деңгейін  оқушылардың өзін-өзі  бағалау әдісін  қолдану арқылы  бағалау
Тілдік мақсаттар

Language objectives:

 

Пәндік лексика и терминология:

Compound, pure substance, mixtures, homogeneous mixtures, heterogeneous mixtures,solute,solvent,solution,dissolve,insoluble,combine,consist

Диалог үшін пайдалы сөз тіркестер:

If two or more substances mix with each…..

Salty water, sugary water, alcohol-water….

They don’t have uniform appearance…..

Құндылықтарға баулу Достық қарым –қатынас,

Өзге тілдің бәрін біл- өз тіліңді құрметте!

Пәнаралық байланыс Interdisciplinary communication Aғылшын
Алдыңғы білім

Previous education

Matter  classification
Сабақ барысы
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері
Сабақ барысы

   Move of the  lesson:

Сабаққа жоспарланған жаттығулар түрлері:

Tasks and exercises:

Ресурстар

Resurse:

Сабақтың басы (5мин)

Organizational moment

 

 

Сәлемдесу. Good afternoon dear children! I’m very glad to see you! How are you today? What date is it today? Who is absent today?

Оқушылардың зейінін сабаққа аудару.

  Оқушылардың назарын сабаққа аудару.

  Топтарға бөлу: Team 1- HOMOGENEOUS  MIXTURE;

                             Team 2-HETEROGENEOUS  MIXTURE;

Алдыңғы білімді тексеру:

Activating previous knowledge:

The first  student explains the previous lesson  in  English, the second student  translates  into  Kazakh.

 

Презентация

Presentation

Сабақтың ортасы (20мин)

Main part:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EX:1

Pronouncing and  memorising words :

Compound, pure substance, mixtures, homogeneous mixtures, heterogeneous mixtures,solute,solvent,solution,dissolve,insoluble,combine,consist

 

EX:2  Studets watch  video,then  will try  translate and  undstand what  about this  video.

 

EX:3 Write the definition in your  copybook

1.      Homogeneous Mixtures: If two or more substances mix with each other completely a homogeneous mixture forms. They have uniform appearance in all parts.

 

 

 

Ex: Salty water, sugary water,alcohol-water, air (nitrogen-oxygen), bronze(Cu-Zn).

2.    Heterogeneous Mixtures: If two substances do not mix with each other a heterogeneous mixture forms. They don’t have uniform appearance in all parts. There are two types of heterogeneousmixtures.

 

EX:4 Pairs work : Fill  in  table.

Қоспаларды ажыратып, кестені толтыру

 

Қоспа Homogeneous Heterogeneous

 

Sugary- water             +  
Oil- water               +
Sand- water                +
Salty- water              +  
alcohol- water              +  
gasoline- water                 +
bronze (Cu-Zn).              +  

 

Әр топ бір – біріне әр түрлі қоспаларға байланысты мысалдыр келтіріп, олардың түрлерін ажыратады.

 

Warm up:  Game «Сatch a fly»

 

 

Терминологиялық   

       сөздік Terminological 

    Dictionary

 

Презентация

Presentation

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таратпа материялдар

 

 

Сабақтыбекіту(10 мин )

 Assigning a lesson

Сабақтыбекітумақсатындаекіоқушыдемонстрациялықтәжірибежасапкөрсетеді. Оқушы1-шістақанғасуменмайдыараластырып, ал 2-шістақанғаспитрпенсудыараластырыпкөрсетедіде, оқушыларданнебайқағандарынсұрайды. Осытәжірибеніоқушыларағылшынтіліндеайтыптүсіндңругетырысады.

↙MIXTURES↘

Homogeneous            Heterogeneous

Сабақтың соңы (5мин)Conclusion

 

Рефлексия

 

 

Learners will tick that graph which they find easy  or available  in understanding

 

Self- assessment stick
1 What new things have you learned inclass  
2 What washard?  
3 How do you value yourteam?  

 

Стикерлергеөзтілектерінжазып, . Мұғалімсыныптыңжұмысынбағалайды. Еңжақсыжауаптаранықтайды.

Reflection through the strategy of « Self- assessment «

Writing to the stickers his wishes and sticking  them  in the table. The teacher evaluates the work of the class. The best answers determine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Читайте также:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *