Оқу Білім Республикалық білім порталы

Top Menu

  • Сайт ережесі. Пайдаланушылық келісім
  • Сертификат. Құрмет грамотасы. Алғыс хат

Main Menu

  • МЕКТЕП ПӘНДЕРІ
    • Бастауыш сынып
      • Әдебиеттік оқу
      • Сауат ашу
      • Жаратылыстану
      • Ана тілі
    • Қазақ тілі
    • Қазақ әдебиеті
    • Қазақстан тарихы
    • Алгебра
    • География
    • Информатика
    • Математика
    • Геометрия
    • Биология
    • Физика
    • Химия
    • Алғашқы әскери дайындық
    • Мектепалды даярлық сынып
    • Орыс әдебиеті
    • Дүние жүзі тарихы
    • Құқық
    • Дене шынықтыру
    • Шет ел тілі
    • Ағылшын тілі
    • Орыс тілі
    • Технология
    • Өзін-өзі тану
  • Балабақша
  • Колледж пәндері
Кіру / Тіркелу

Логин

Қош келдіңіз! Аккаунтыңызға кіріңіз
Кілт-сөзді ұмыттыңыз ба?
Тіркелу

Забытый пароль

Артқа оралу

Тіркелу

Артқа оралу
  • Сайт ережесі. Пайдаланушылық келісім
  • Сертификат. Құрмет грамотасы. Алғыс хат

logo

Header Banner

Оқу Білім Республикалық білім порталы

  • МЕКТЕП ПӘНДЕРІ
    • Бастауыш сынып
      • Әдебиеттік оқу
      • Сауат ашу
      • Жаратылыстану
      • Ана тілі
    • Қазақ тілі
    • Қазақ әдебиеті
    • Қазақстан тарихы
    • Алгебра
    • География
    • Информатика
    • Математика
    • Геометрия
    • Биология
    • Физика
    • Химия
    • Алғашқы әскери дайындық
    • Мектепалды даярлық сынып
    • Орыс әдебиеті
    • Дүние жүзі тарихы
    • Құқық
    • Дене шынықтыру
    • Шет ел тілі
    • Ағылшын тілі
    • Орыс тілі
    • Технология
    • Өзін-өзі тану
  • Балабақша
  • Колледж пәндері
  • Болашақ тәрбиесі – баршаға ортақ

  • Сыбдыры сұлу, Алтын күз!

  • АТОМ ЯДРОСЫ.ИЗОТОПТАР.

  • Витамины

  • Тістің құрылысы және гигиенасы.

  • «НҰРТАС ОҢДАСЫНОВТЫҢ ӨНЕГЕ МҰРАСЫ»

  • Тәуелсіз елімізді мақтан тұтамыз

  • “Сұр қоян”

  • Тәуелсіздік–елімнің ерлік жолы

  • Алаштың тұңғыш газеті-“Қазақ”

Ағылшын тілі
Home›Ағылшын тілі›Spring time in Kazakhstan

Spring time in Kazakhstan

By
24 марта, 2020
507
0
Share:

Lesson plan
Unit 6 Traditions and folklore
Topic: Springtime in Kazakhstan School: Zh.Shaizhunusov

Date:
Teacher name: Kaliyeva D.S
CLASS:1 Number present: absent:
Learning objectives 1. S3: pronounce basic words and expressions intelligibly
2. L1: recognize short instructions for basic classroom routines spoken slowly and distinctly
3. L3: recognize short instructions for basic classroom routines spoken slowly and distinctly

Lesson objectives All learners will be able to:
-indicate pictures when hearing the words

Most learners will be able to:
-pronounce correctly key words
-reply yes/no to teacher’s concept checking questions
– recognise the words in a song lyrics and in simple sentences
Some learners will be able to:
-translate the lyrics with considerable teacher support.
Previous learning Students can congratulate each other with birthday
Course of the lesson
Section Activities Resources
Beginning
3 m Warming-up
 Greeting
 Revision of previously learnt vocabulay. Change your place game. Students take pictures relevant to the topic and change their places following teacher’s instructions. Pictures
3 min Start- up activity
Teacher shows some pictures with different seasons. Children are to guess which one is about springtime. Posters
Vocabulary Modeling
Teacher demonstrates the words and pictures relevant to the topic “Spring” spelling the words distinctly.
At the same time teacher makes accent on the first sounds of these prepositions drilling it.
birds
flowers
bees
rabbits
tree
Sky
Sun

Pictures with numbers
Recasting
Formative assessment (S3)
Teacher asks concept checking questions and children respond: “Do the birds fly? Are flowers beautiful? Are bees blue and red? Do rabbits jump? Is the sky green? Does the sun shine? Is the tree pink?”Students are to say Yes or No along with eliciting appropriate pictures and pronouncing the words.
Success criteria
Learners achieve this learning objective, if they can correctly pronounce key words.
Learners are working towards this objective, if they struggle to pronounce most key words correctly.

Drilling
*Working in groups. Students listen to a song “Spring is here “ and follow the song lyrics in a book. Then students try to translate the lyrics with considerable teacher support.
*Working in pairs. Students do exercises in a workbook p 12. The task is to match pictures and the words an the other is to colour pictures .
Fixing Students make flipcharts and then describe a integrated picture.

Pupil’s book p 64
Work book p 12
End
4 m

Wrap – up
Students evaluate the lesson
Learners give feedback of the lesson, demonstrating green cards if they have no difficulties with understanding new materials; and red cards – if they do have. A poster demonstrating progress

Reflection
Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.

Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?
1:
2:
What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?
1:
2:
What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson?

Previous Article

Баяндама “Бастауыш сынып оқушыларын оқытудағы жаңа әдіс-тәсілдер

Next Article

Төрт түлік

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Ағылшын тіліДеңгейлік оқытуЖалпы рубрикаҚысқа мерзімді жоспар

    Our favorite recipes.

    18 ноября, 2016
    By admin
  • Ағылшын тілі

    Vegetables

    5 июня, 2018
    By admin
  • Ағылшын тілі

    My favourite subject is Kazakh language

    16 августа, 2017
    By admin
  • Ағылшын тілі

    “Әрқашан күн сөнбесін!”

    18 февраля, 2020
    By admin
  • Ағылшын тіліБалабақша

    The funny cube – Көңілді текше

    25 июня, 2019
    By admin
  • Ағылшын тілі

    Education, Білім

    12 февраля, 2017
    By admin

Leave a reply Отменить ответ

Сізге ұнауы мүмкін

  • Информатика

    HTML-де кесте құрастыру

  • Математика

    қызықты математика

  • Ашық сабақтарБастауыш сыныпДүниетану

    Су. Табиғаттағы су айналымы

Жаңа жарияланымдар

  • Болашақ тәрбиесі – баршаға ортақ
  • Сыбдыры сұлу, Алтын күз!
  • АТОМ ЯДРОСЫ.ИЗОТОПТАР.
  • Витамины
  • Тістің құрылысы және гигиенасы.
  • «НҰРТАС ОҢДАСЫНОВТЫҢ ӨНЕГЕ МҰРАСЫ»
  • Тәуелсіз елімізді мақтан тұтамыз
  • “Сұр қоян”
  • Тәуелсіздік–елімнің ерлік жолы
  • Алаштың тұңғыш газеті-“Қазақ”

Жаңа жарияланымдар

  • Болашақ тәрбиесі – баршаға ортақ
  • Сыбдыры сұлу, Алтын күз!
  • АТОМ ЯДРОСЫ.ИЗОТОПТАР.
  • Витамины
  • Тістің құрылысы және гигиенасы.
  • «НҰРТАС ОҢДАСЫНОВТЫҢ ӨНЕГЕ МҰРАСЫ»
  • Тәуелсіз елімізді мақтан тұтамыз
  • “Сұр қоян”
  • Тәуелсіздік–елімнің ерлік жолы
  • Алаштың тұңғыш газеті-“Қазақ”

Күнтізбе

Апрель 2021
ПнВтСрЧтПтСбВс
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« Мар    

Жалпы мәліметтер

OQU-BILIM.KZ

Байланыс :
Тел:          +7 707 817 74 58
E-mail:     o-bilim@mail.ru

Сайт материалдарын басқа сайттарға немесе жобаларға, коммерциялық жобаларға сайт әкімшілігінің рұқсатынсыз пайдалануға тыйым салынады.

Яндекс.Метрика