Оқу Білім Республикалық білім порталы

Top Menu

  • Сайт ережесі. Пайдаланушылық келісім
  • Сертификат. Құрмет грамотасы. Алғыс хат

Main Menu

  • МЕКТЕП ПӘНДЕРІ
    • Бастауыш сынып
      • Әдебиеттік оқу
      • Сауат ашу
      • Жаратылыстану
      • Ана тілі
    • Қазақ тілі
    • Қазақ әдебиеті
    • Қазақстан тарихы
    • Алгебра
    • География
    • Информатика
    • Математика
    • Геометрия
    • Биология
    • Физика
    • Химия
    • Алғашқы әскери дайындық
    • Мектепалды даярлық сынып
    • Орыс әдебиеті
    • Дүние жүзі тарихы
    • Құқық
    • Дене шынықтыру
    • Шет ел тілі
    • Ағылшын тілі
    • Орыс тілі
    • Технология
    • Өзін-өзі тану
  • Балабақша
  • Колледж пәндері
Кіру / Тіркелу

Логин

Қош келдіңіз! Аккаунтыңызға кіріңіз
Кілт-сөзді ұмыттыңыз ба?
Тіркелу

Забытый пароль

Артқа оралу

Тіркелу

Артқа оралу
  • Сайт ережесі. Пайдаланушылық келісім
  • Сертификат. Құрмет грамотасы. Алғыс хат

logo

Header Banner

Оқу Білім Республикалық білім порталы

  • МЕКТЕП ПӘНДЕРІ
    • Бастауыш сынып
      • Әдебиеттік оқу
      • Сауат ашу
      • Жаратылыстану
      • Ана тілі
    • Қазақ тілі
    • Қазақ әдебиеті
    • Қазақстан тарихы
    • Алгебра
    • География
    • Информатика
    • Математика
    • Геометрия
    • Биология
    • Физика
    • Химия
    • Алғашқы әскери дайындық
    • Мектепалды даярлық сынып
    • Орыс әдебиеті
    • Дүние жүзі тарихы
    • Құқық
    • Дене шынықтыру
    • Шет ел тілі
    • Ағылшын тілі
    • Орыс тілі
    • Технология
    • Өзін-өзі тану
  • Балабақша
  • Колледж пәндері
  • Тәуелсіздік -тірегім.

  • Есікте бөтен адам

  • ТӘРБИЕНІҢ ЕҢ ТАМАША МЕКТЕБІ – ОТБАСЫ

  • «Ұрпақ ұлттық ойынмен шыңдалады»

  • “Жол белгілерін білейік,аман-есен жүрейік”

  • Бақыттың кілті- балалық шақта

  • “Жабайы жануарлар. Түлкі”

  • Бала құқығы – асыл қазына

  • «Біз-біргеміз» Ұжымға арналған тренинг

  • 2020 жыл Қазан айы 4-ші апта “Ботақан” сабақ жоспары

Қысқа мерзімді жоспар
Home›Қысқа мерзімді жоспар›Typical day

Typical day

By admin
17 февраля, 2020
282
0
Share:
LESSON: Module 5 Lesson 5School: 3 kazakh school
Date:Teacher name: Salakhieva A.R.
CLASS: 3бNumber present:absent:
Learning

objectives(s) that

this lesson is

contributing to

3.1.1.1- understand short supported classroom instructions in an increasing range of classroom routines

3.4.4.1- write with support short basic sentences with appropriate spaces between words

3.1.8.1- understand short, narratives on a limited range of general and some

curricular topics

3.2.5.1- pronounce familiar words and short phrases intelligibly when reading aloud

 

Aims

 

To talk about daily routines: to write about a typical day; to develop the pupils’ listening and speaking skills through a song
Previous learning

 

Language in use: I get up at quarter past seven every morning and have breakfast.

It’s green day, it’s a clean day. They rode.

Cross-curricular

links

 

Art (Exs 1, 4)
ICT skills Using SMART board, pictures and videos
Plan
Planned timings

 

 

Planned activitiesSmiles

Resources

Teacher

Notes

Beginning the

lesson

 

Teacher greets students; students respond to greeting and take their places

Warm up- Hello song

 

(An activity to revise the vocabulary of the previous lesson.) Ask a pupil to come to the board. Name a sport. The pupil writes it on the board. Ask the rest of the class for verification. Repeat with as many pupils as you think is necessary

What kind of sport is it?

 

 

 

 

 

 

Reading and

Writing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Practice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ending the lesson

 

Step 1 (Activities to develop the pupils’

reading and writing skills.)

Listen, read and match. Ex 22

Explain the activity. Point to the pictures and elicit what Jake does every day. Play the CD. The pupils listen and follow along in their books. The pupils then

read the text silently and match the

sentences to the pictures. Allow some time for the pupils to complete the activity. Check their answers.

(Track 56 CD1)

Pupils book p 72

 

Formative Assessment Task
Descriptor:
A Learner:
– Listen carefully
– Read the text correctly
– Match the words with the pictures
– Name the text

Then individual

pupils read out the

text.

Step 2 Warm up Activities to revise free-time

activities and develop the pupils’

listening skills. Let’s Sing!

 

Sing a song 
Step 3

Think and say … ex 23

• For stronger classes: Explain the

activity. Allow the pupils some time

to complete the activity about

themselves orally or in writing in

their notebooks. Have individual

pupils report back to the class.

• For weaker classes: Explain the

activity. Divide the class into groups.

The pupils, in groups, complete the

activity. Have the group’s report back to

the class.

Pupils book p 72

 

Formative Assessment Task
Descriptor:
A Learner:
– Reading the sentence
– Identifies if the sentence with and or
but

Suggested answer

Key

1 and

2 and

3 and

4 but

5 but

6 and

 

Step 4 Activities to revise

and develop the pupils’

listening skills. Let’s see!

 

Interactive boardThe pupils

repeat, chorally and/or individually.

 

Step 5 Feed-back.  Reflection

 

 

Put the words into the box. 
Step 6 Home task

 PORTFOLIO: Talk with your

friends. Then write about your day.

For homework, tell the pupils to write about

their daily routines and use the text in

Ex. 22 as a model.

 

  

Note: Once you

have corrected

their writing

activities, guide

your pupils on how

to file them in their

Language

Portfolios.

    
Additional information

 

Differentiation – how do you plan to

give more support? How do you

plan to challenge the more able

learners?

Assessment – how are you

planning to check learners’

learning?

Cross-curricular links

Health and safety check

ICT links

Values links

• support weaker learners with

further modelling and drilling in

their pairs

• stronger learners who complete

activities quickly should spell new

words aloud for others to copy in

their notebooks

• check pronunciation of new

language through group and

individual drilling

• check comprehension of

listening and reading text

through follow-up questions

• cross curricular links: Art

 

Previous Article

Үй жануарлары мен төлдері

Next Article

Жас информатиктер

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Қысқа мерзімді жоспар

    Гальваникалық элемент

    27 апреля, 2020
    By mahabbat_18.08.94@inbox.ru
  • БиологияДеңгейлік оқытуҚысқа мерзімді жоспар

    Ауру қоздырғыш қарапайымдар: дизентериялық амеба, безгек паразиті. Қарапайымдардың табиғаттағы және адам өміріндегі маңызы

    16 октября, 2016
    By admin
  • Қысқа мерзімді жоспар

    Вектор. Векторларға амалдар қолдану. Коллинеар және коллинеар емес векторлар

    14 ноября, 2019
    By admin
  • Қысқа мерзімді жоспарФизика

    Математикалық және серіппелі маятниктердің тербелістері

    24 января, 2017
    By admin
  • Қысқа мерзімді жоспар

    Учимся дружить

    4 марта, 2019
    By admin
  • Ағылшын тіліДеңгейлік оқытуЖалпы рубрикаҚысқа мерзімді жоспар

    Mobile phone!

    18 ноября, 2016
    By admin

Leave a reply Отменить ответ

Сізге ұнауы мүмкін

  • Uncategorized

    Социальное партнерство образовательной организации: содержание и технологии управления

  • Uncategorized

    Типы почв Казахстана

  • Ашық сабақтар

    “Жер-біздің ортақ үйіміз”

Жаңа жарияланымдар

  • Тәуелсіздік -тірегім.
  • Есікте бөтен адам
  • ТӘРБИЕНІҢ ЕҢ ТАМАША МЕКТЕБІ – ОТБАСЫ
  • «Ұрпақ ұлттық ойынмен шыңдалады»
  • “Жол белгілерін білейік,аман-есен жүрейік”
  • Бақыттың кілті- балалық шақта
  • “Жабайы жануарлар. Түлкі”
  • Бала құқығы – асыл қазына
  • «Біз-біргеміз» Ұжымға арналған тренинг
  • 2020 жыл Қазан айы 4-ші апта “Ботақан” сабақ жоспары

Жаңа жарияланымдар

  • Тәуелсіздік -тірегім.
  • Есікте бөтен адам
  • ТӘРБИЕНІҢ ЕҢ ТАМАША МЕКТЕБІ – ОТБАСЫ
  • «Ұрпақ ұлттық ойынмен шыңдалады»
  • “Жол белгілерін білейік,аман-есен жүрейік”
  • Бақыттың кілті- балалық шақта
  • “Жабайы жануарлар. Түлкі”
  • Бала құқығы – асыл қазына
  • «Біз-біргеміз» Ұжымға арналған тренинг
  • 2020 жыл Қазан айы 4-ші апта “Ботақан” сабақ жоспары

Күнтізбе

Январь 2021
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Дек    

Жалпы мәліметтер

OQU-BILIM.KZ

Байланыс :
Тел:          +7 707 817 74 58
E-mail:     o-bilim@mail.ru

Сайт материалдарын басқа сайттарға немесе жобаларға, коммерциялық жобаларға сайт әкімшілігінің рұқсатынсыз пайдалануға тыйым салынады.

Яндекс.Метрика