Оқу Білім Республикалық білім порталы

Top Menu

  • Сайт ережесі. Пайдаланушылық келісім
  • Сертификат. Құрмет грамотасы. Алғыс хат

Main Menu

  • МЕКТЕП ПӘНДЕРІ
    • Бастауыш сынып
      • Әдебиеттік оқу
      • Сауат ашу
      • Жаратылыстану
      • Ана тілі
    • Қазақ тілі
    • Қазақ әдебиеті
    • Қазақстан тарихы
    • Алгебра
    • География
    • Информатика
    • Математика
    • Геометрия
    • Биология
    • Физика
    • Химия
    • Алғашқы әскери дайындық
    • Мектепалды даярлық сынып
    • Орыс әдебиеті
    • Дүние жүзі тарихы
    • Құқық
    • Дене шынықтыру
    • Шет ел тілі
    • Ағылшын тілі
    • Орыс тілі
    • Технология
    • Өзін-өзі тану
  • Балабақша
  • Колледж пәндері
Кіру / Тіркелу

Логин

Қош келдіңіз! Аккаунтыңызға кіріңіз
Кілт-сөзді ұмыттыңыз ба?
Тіркелу

Забытый пароль

Артқа оралу

Тіркелу

Артқа оралу
  • Сайт ережесі. Пайдаланушылық келісім
  • Сертификат. Құрмет грамотасы. Алғыс хат

logo

Header Banner

Оқу Білім Республикалық білім порталы

  • МЕКТЕП ПӘНДЕРІ
    • Бастауыш сынып
      • Әдебиеттік оқу
      • Сауат ашу
      • Жаратылыстану
      • Ана тілі
    • Қазақ тілі
    • Қазақ әдебиеті
    • Қазақстан тарихы
    • Алгебра
    • География
    • Информатика
    • Математика
    • Геометрия
    • Биология
    • Физика
    • Химия
    • Алғашқы әскери дайындық
    • Мектепалды даярлық сынып
    • Орыс әдебиеті
    • Дүние жүзі тарихы
    • Құқық
    • Дене шынықтыру
    • Шет ел тілі
    • Ағылшын тілі
    • Орыс тілі
    • Технология
    • Өзін-өзі тану
  • Балабақша
  • Колледж пәндері
  • «Ұрпақ ұлттық ойынмен шыңдалады»

  • “Жол белгілерін білейік,аман-есен жүрейік”

  • Бақыттың кілті- балалық шақта

  • “Жабайы жануарлар. Түлкі”

  • Бала құқығы – асыл қазына

  • «Біз-біргеміз» Ұжымға арналған тренинг

  • 2020 жыл Қазан айы 4-ші апта “Ботақан” сабақ жоспары

  • “Үйірме” 2020-2021

  • Күз сыйы

  • “Бағдаршам”

Ағылшын тілі
Home›Ағылшын тілі›My favourite sport

My favourite sport

By admin
18 февраля, 2020
281
0
Share:

Lesson plan

 

Theme: My favourite sportSchool: 144
Date:Teacher name:
CLASS: 5Number present:absent:
Learning objectives(s) that this lesson is contributing toR1 recognise, identify and sound with support a growing range of language at text level

R6  understand with some support some specific information and detail in short, simple texts on a growing range of general and some curricular topics

W6  use upper and lower case letters accurately when writing names, places and short sentences when writing independently

UE16  use conjunctions and, or, but, because to link words and phrases

S1 make basic statements which provide information on an increasing range of general and some curricular topics

Lesson objectivesAll learners will be able to:
identify some specific information in the text correctly and use some ‘linking’ target language correctly to write a short article with support
Most learners will be able to:
identify most specific information in the text correctly and use a range of ‘linking’ target language correctly to write a short article with support
Some learners will be able to:
identify all specific information in the text correctly and use a range of ‘linking’ target language correctly to write a short article with little support
Previous learningsports vocabulary relating to individual and team sports from Module
Plan
Planned timingsPlanned activitiesExcel
Resources
Teacher
Notes
Beginning the lesson

 

1 min

 

 

2 min

Greeting

-Good afternoon students

-How are you?

What is the weather like today?

Asking home task

There are phrases on the board. Ss should make sentences using must and mustn’t with help of ball.

Ball 

 

 2 min

 

 

 

 

 

 

1 min

 

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Main activites

1 min

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

4 min

 

 

 

 

2 min

 

 

2 min

 

 

 

 

 

 

2 min

 

 

 

 

8 min

 

 

 

 

 

 

 

2 min

New theme

Show part of the picture about new theme.

Ss guess it.

Today’s our aim is to understand the main idea of the text and to tell about your favourite sport using joining sentences and new words.

 

Divide into 3 groups

Students get piece of paper about types of sport. They should find other parts of the picture. They will be in one group.

 

New words

Go (v) бару

Gym (n) тренажер залы

Jump (v) секіру

Night (n) түн

Resort (n) шипажай

Skiing (n) шаңғы спорты

View (n) көзқарас

Explain the new words and hide one of the them. Ss should find it.

 

Active inspire

 

 

Picture of different types of sport

 

 

Active board

  
 Ex.1 To predict content of the text.

·         Read the words with Ss.

·         Elicit suggestions from Ss as to the subject of the text.

Snow   sport  lessons  fun   resort  goggles

Ss book  
 Ex 2. To read for gist.

·         Direct Ss’attention to the picture. Ask them to guess the sport

·         Read the text with Ss.

Go through the Check these words box with Ss.

 

                    Play the game Bingo.       

Ss choose one number, answer the questions according to the text and earn money. There is one surprise in one table. If one group choose this table they don’t answer. They just get their money.

 

Warm up activity

Ss do warm up activity

 

To present and practise linkers.

Grammar

·         Ask Ss to read the three sentences and complete the grammar.

·         Ensure Ss understand the differences between similar, opposing and alternative.

 

Consolidation of the grammar.

Ex 3. Each team stay in one line one by one T tells sentences without linkers. If there are missed linkers and Ss should move on the right.

But-left, or-stay in their places

 

Play game. Who is the quickest?

Each teams Ss should stand in one line by one and put the correct joining sentences.

 

Freer practice

T will give for each team pictures Ss should make sentences by answering to the following questions.

Give them time to complete the task.

Check it around the class

 

Level tasks          

A level. Tell today’s joining sentences

B level. Make sentences with today’s grammar

C level. Make sentences using previous lessons and today’s grammar

Rewarding time

T reword the captain of the group

Ss book

 

 

 

 

http://jeopardylabs.-com/edit/

 

 

Video

http://www.youtube.com/watch?=UExR8GZmRLA

Table with grammar

 

 

 

 

 

 

Ss book

 

 

 

 

 

Work book

 

 

Poster, papers, flashcards

  
 Ending the lesson

1 min

 

1 min

 

Feedback

T correct Ss mistakes

Reflection

Ss stick to the first place if they understood all the material. If they don’t understand fully stick to second place. If they have difficulties in some tasks to third place.

 

Give home task.

Ex.5 write an article about favourite sport. Follow the plan.

   
 Additional information 
 Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?Assessment – how are you planning to check learners’ learning?Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links
Values links
 
 support less able learners in writing by eliciting in small groups model sentence openings for the promptsuse vocabulary activity to do  quick spelling elicitation of words to boardcross-curricular links: PE [types of sport] 
 give more able learners challenge by asking them to include expansive descriptive detailstake in final pieces of writing for feedback comment and assessment  

 

 

 

Previous Article

XXI ғacырдaғы мұғaлiмнiң кәciпқoйлығы

Next Article

IT сыныптың ашылуы

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Ағылшын тіліСабақ жоспары

    What’s your address?

    19 октября, 2016
    By admin
  • Ағылшын тілі

    Ағылшын тілі сабағында критериалды бағалау жүйесін қолдану

    4 марта, 2019
    By admin
  • Ағылшын тілі

    “Әрқашан күн сөнбесін!”

    18 февраля, 2020
    By admin
  • Ағылшын тілі

    The UK

    31 июля, 2017
    By admin
  • Ағылшын тілі

    Travel and Transport

    21 мая, 2020
    By Ивакина Зарина Нурлановна
  • Ағылшын тілі

    Healthy Food

    15 августа, 2017
    By admin

Leave a reply Отменить ответ

Сізге ұнауы мүмкін

  • Ашық сабақтар

    Ғажайып алаң

  • БалабақшаБАЛАБАҚША ӘЛЕМІ

    Менің ойыншықтарым. Фигуралардың және заттардың өлшемін анықтаймын

  • Ағылшын тілі

    Ағылшын тілі сабағында критериалды бағалау жүйесін қолдану

Жаңа жарияланымдар

  • «Ұрпақ ұлттық ойынмен шыңдалады»
  • “Жол белгілерін білейік,аман-есен жүрейік”
  • Бақыттың кілті- балалық шақта
  • “Жабайы жануарлар. Түлкі”
  • Бала құқығы – асыл қазына
  • «Біз-біргеміз» Ұжымға арналған тренинг
  • 2020 жыл Қазан айы 4-ші апта “Ботақан” сабақ жоспары
  • “Үйірме” 2020-2021
  • Күз сыйы
  • “Бағдаршам”

Жаңа жарияланымдар

  • «Ұрпақ ұлттық ойынмен шыңдалады»
  • “Жол белгілерін білейік,аман-есен жүрейік”
  • Бақыттың кілті- балалық шақта
  • “Жабайы жануарлар. Түлкі”
  • Бала құқығы – асыл қазына
  • «Біз-біргеміз» Ұжымға арналған тренинг
  • 2020 жыл Қазан айы 4-ші апта “Ботақан” сабақ жоспары
  • “Үйірме” 2020-2021
  • Күз сыйы
  • “Бағдаршам”

Күнтізбе

Январь 2021
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Дек    

Жалпы мәліметтер

OQU-BILIM.KZ

Байланыс :
Тел:          +7 707 817 74 58
E-mail:     o-bilim@mail.ru

Сайт материалдарын басқа сайттарға немесе жобаларға, коммерциялық жобаларға сайт әкімшілігінің рұқсатынсыз пайдалануға тыйым салынады.

Яндекс.Метрика